Ads by Nuffnang

Friday, November 11, 2011

Ada apa dengan tarikh 11.11.11.



"Kalau aku beli tiket TOTO hari ni mesti menang. Tarikh hari ini best!". Saya terdengar dua orang tengah bercakap tentang hal ini masa tunggu naik LRT nak pergi kerja. Rasanya bergurau aje kot diorang tu tetapi buat saya terfikir apa yang penting sangat dengan tarikh 11.11.11?

Terbaca ada yang nak bersalin hari ini, ada juga yang nak berkahwin hari ini dan macam-macam lagi. Cuma pada saya, pesanan untuk saudara-saudara Islam, jangan taksub dengan tarikh ini kerana takut boleh membawa kepada syirik. Saya bukanlah orang alim tetapi saya tahu kalau kita percaya pada horoscopes atau tarikh-tarikh ini, amalan kita tak di terima untuk 44 hari.

So, apa pendapat korang tentang tarikh 11.11.11?

3 comments:

  1. ha'a kan bo...memang ada yang taksub dengan tarikh hari nih..tapi bagi fyna, hari nih seperti hari biasa2 je...

    ReplyDelete
  2. Sebab mungkin bagi diorang tarikhnya cantik :D

    ReplyDelete
  3. nothing special kot..cuma yg specialnya sbb dia jatuh pada hari jumaat:)

    cantik pun satu hal jugak..hehehe

    *tak paham kenapa la ada yg sanggup nak bersalin scr operate smata2 nak dpt baby lahir hari ni..hairan betul..

    ReplyDelete

Comment here